The Collectors

Which statement is TRUE, according to the passage?

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions
Many of the major supermarket chains have come under fire with accusations of various unethical acts over the past decade. They've wasted tons of food, they've underpaid their suppliers and they've contributed to excessive plastic waste in their packaging, which has had its impact on our environment.
But supermarkets and grocers are starting to sit up and take notice. In response to growing consumer backlash against the huge amounts of plastic waste generated by plastic packaging, some of the largest UK supermarkets have signed up to a pact promising to transform packaging and cut plastic wastage. In a pledge to reuse, recycle or compost all plastic wastage by 2025, supermarkets are now beginning to take some responsibility for the part they play in contributing to the damage to our environment with one major supermarket announcing their plan to eliminate all plastic packaging in their own-brand products by 2023.
In response to criticisms over food waste, some supermarkets are donating some of their food surplus. However, charities estimate that they are only accessing two per cent of supermarkets' total food surplus, so this hardly seems to be solving the problem. Some say that supermarkets are simply not doing enough. Most supermarkets operate under a veil of secrecy when asked for exact figures of food wastage, and without more transparency it is hard to come up with a systematic approach to avoiding waste and to redistributing surplus food.
Some smaller companies are now taking matters into their own hands and offering consumers a greener, more environmentally friendly option. Shops like Berlin's Original Unverpakt and London's Bulk Market are plastic- tree shops that have opened in recent years, encouraging customers to use their own containers or compostable bags. Online grocer Farmdrop eliminates the need for large warehouses and the risk of huge food surplus by delivering fresh produce from local farmers to its customers on a daily basis via electric cars, offering farmers the lion's share of the retail price.
There is no doubt that we still have a long way to go in reducing food waste and plastic waste. But perhaps the major supermarkets might take inspiration from these smaller grocers and gradually move towards a more sustainable future for us all.
(Adapted from https://learnenglish.britishcouncil.org)
Which statement is TRUE, according to the passage?
A. Supermarkets are not telling people how much food they are actually wasting.
B. There is a grocer in Berlin that doesn't allow customers to use their own containers.
C. Supermarkets are still denying that plastic packaging can cause damage to our environment.
D. Farmdrop stores large amounts of food and produces unnecessary waste.
Kiến thức: Đọc hiểu
Giải thích:
Theo đoạn văn, câu nào là ĐÚNG?
A. Các siêu thị không cho mọi người biết họ thực sự lãng phí bao nhiêu thực phẩm.
B. Có một cửa hàng tạp hóa ở Berlin không cho phép khách hàng sử dụng đồ đựng của riêng họ.
C. Các siêu thị vẫn đang phủ nhận rằng bao bì nhựa có thể gây hại cho môi trường của chúng ta.
D. Farmdrop dự trữ một lượng lớn thức ăn và tạo ra chất thải không cần thiết.
Thông tin: Most supermarkets operate under a veil of secrecy when asked for exact figures of food wastage
Tạm dịch: Hầu hết các siêu thị đều hoạt động khép kín khi được yêu cầu cung cấp số liệu chính xác về tình trạng lãng phí thực phẩm
Dịch bài đọc:
Nội dung dịch:
Trong thập kỷ qua, nhiều chuỗi siêu thị lớn đã phải đóng cửa với nhiều cáo buộc về hành vi phi đạo đức khác nhau. Họ đã lãng phí hàng tấn thực phẩm, họ đã trả tiền thấp hơn cho các nhà cung cấp và họ cũng đã tạo ra quá nhiều rác thải nhựa trong bao bì, điều này đã ảnh hưởng đến môi trường của chúng ta.
Nhưng các siêu thị và cửa hàng tạp hóa đang bắt đầu chú ý cẩn thận đến những gì đang xảy ra. Để xử lý phản ứng dữ dội ngày càng tăng của người tiêu dùng đối với lượng rác thải nhựa khổng lồ do bao bì nhựa tạo ra, một số siêu thị lớn nhất ở Anh đã ký kết một hiệp ước hứa sẽ thay đổi bao bì và cắt giảm sự lãng phí nhựa. Với cam kết tái sử dụng, tái chế hoặc phân ủ (ủ để làm phân bón) cả rác thải nhựa vào năm 2025, các siêu thị hiện đang bắt đầu chịu trách nhiệm về việc gây hại cho môi trường bằng việc một siêu thị lớn công bố kế hoạch loại bỏ tất cả bao bì nhựa trong sản phẩm mang thương hiệu riêng vào năm 2023.
Để đáp lại những lời chỉ trích về tình trạng lãng phí thực phẩm, một số siêu thị đang quyên góp một số thực phẩm dư thừa của họ. Tuy nhiên, các tổ chức từ thiện ước tính rằng họ chỉ tiếp cận được 2% tổng lượng thực phẩm dư thừa của các siêu thị, vì vậy điều này dường như không giải quyết được vấn đề. Một số người nói rằng các siêu thị chỉ đơn giản là làm chưa tới. Hầu hết các siêu thị đều hoạt động khép kín khi được yêu cầu cung cấp số liệu chính xác về tình trạng lãng phí thực phẩm, và nếu không có sự minh bạch hơn, rất khó để đưa ra cách tiếp cận có hệ thống để tránh lãng phí và phân phối lại thực phẩm thừa.
Một số công ty nhỏ hơn hiện đang tự giải quyết vấn đề và cung cấp cho người tiêu dùng một lựa chọn xanh hơn, thân thiện hơn với môi trường. Các cửa hàng như Original Unverpakt của Berlin và Bulk Market ở London là những cửa hàng "nhựa" đã mở trong những năm gần đây, khuyến khích khách hàng sử dụng hộp đựng hoặc túi có thể phân hủy của chính họ. Cửa hàng tạp hóa trực tuyến Farmdrop loại bỏ nhu cầu về nhà kho lớn và nguy cơ dư thừa thực phẩm khổng lồ bằng cách mỗi ngày giao hàng từ nông dân địa phương đến khách hàng của họ thông qua ô tô điện, cung cấp cho nông dân phần lớn lợi nhuận của giá bán lẻ. Không còn nghi ngờ gì nữa, chúng ta vẫn còn một chặng đường dài để giảm thiểu rác thải thực phẩm và rác thải nhựa. Nhưng có lẽ các siêu thị lớn có thể lấy cảm hứng từ những cửa hàng tạp hóa nhỏ hơn này và dần dần hướng tới một tương lai bền vững hơn cho tất cả chúng ta.
Đáp án A.
 

Quảng cáo

Back
Top