The Collectors

Which of the following can be inferred from paragraph 4?

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.
Given the American manufacturing tradition, it was also inevitable that cars would be produced in larger volume at lower prices than in Europe. The absence of tariff barriers between the states encouraged sales over a wide geographic area. Cheap raw materials and a chronic shortage of skilled labor early encouraged the mechanization of industrial processes in the United States.
This in turn required the standardization of products and resulted in the volume production of such commodities as firearms, sewing machines, bicycles, and many other items. In 1913, the United States produced some 485,000 of the world total of 606,124 motor vehicles.
The Ford Motor Company greatly outpaced its competitors in reconciling state-of-the-art design with moderate price. Cycle and Automobile Trade Journal called the four-cylinder, fifteen-horsepower, $600 Ford Model N (1906-1907) “the very first instance of a low-cost motor car driven by a gas engine having cylinders enough to give the shaft a turning impulse in each shaft turn which is well built and offered in large numbers." Deluged with orders, Ford installed improved production equipment and after 1906 was able to make deliveries of a hundred cars a day.
Encouraged by the success of the Model N, Henry Ford was determined to build an even better "car for the great multitude." The four-cylinder, twenty-horsepower Model T, first offered in October 1908, sold for $825. Its two-speed planetary transmission made it easy to drive, and features such as its detachable cylinder head made it easy to repair. Its high chassis was designed to clear the bumps in rural roads. Vanadium steel made the Model T a lighter and tougher car, and new methods of casting parts (especially block casting of the engine) helped keep the price down. Committed to large-volume production of the Model T, Ford innovated modern mass production techniques at his new Highland Park, Michigan, plant, which opened in 1910 (although he did not introduce the moving assembly line until 1913-1914). The Model T runabout sold for $ 575 in 1912, less than the average annual wage in the United States.
By the time the Model T was withdrawn from production in 1927, its price had been reduced to $290 for the coupe, 15 million units had been sold, and mass personal "automobility" had become a reality.
Which of the following can be inferred from paragraph 4?
A. New production techniques made the price of the Model T runabout reasonable.
B. The new Highland Park, Michigan plant was introduced in 1913-1914.
C. Innovated modern mass production techniques failed to open in 1910.
D. Large-volume production of the Model T couldn't be operated.
Kiến thức: Đọc – Chi tiết
Giải thích: Điều nào sau đây có thể được suy ra từ đoạn 4?
A. Các kỹ thuật sản xuất mới đã làm cho giá của Model T runabout trở nên hợp lý.
B. Nhà máy Highland Park, Michigan được giới thiệu vào năm 1913-1914.
C. Các kỹ thuật sản xuất hàng loạt hiện đại được cải tiến không thành công vào năm 1910.
D. Không thể vận hành sản xuất số lượng lớn Model T.
Thông tin: The Model T runabout sold for $575 in 1912, less than the average annual wage in the United States.
Tạm dịch: Model T runabout được bán với giá 575 đô la vào năm 1912, thấp hơn mức lương trung bình hàng năm ở Hoa Kỳ.

Dịch bài đọc:
Nội dung dịch:
Với truyền thống sản xuất của Mỹ, việc ô tô được sản xuất với số lượng lớn hơn với giá thấp hơn ở châu Âu là điều không thể tránh khỏi. Việc không có hàng rào thuế quan giữa các bang đã khuyến khích bán hàng trên một khu vực địa lý rộng lớn. Nguyên liệu thô rẻ và tình trạng thiếu lao động lành nghề kinh niên đã sớm khuyến khích cơ giới hóa các quy trình công nghiệp ở Hoa Kỳ.
Điều này đến lượt nó đòi hỏi phải tiêu chuẩn hóa sản phẩm và dẫn đến việc sản xuất hàng loạt các mặt hàng như súng, máy khâu, xe đạp và nhiều mặt hàng khác. Năm 1913, Hoa Kỳ sản xuất khoảng 485.000 chiếc trong tổng số 606.124 chiếc xe có động cơ trên toàn thế giới.
Ford Motor Company đã vượt xa các đối thủ cạnh tranh của mình trong việc dung hòa thiết kế hiện đại với mức giá vừa phải. Tạp chí Chu kỳ và Ô tô Thương mại đã gọi chiếc Ford Model N (1906-1907) bốn xi-lanh, 15 mã lực, giá 600 USD là “ví dụ đầu tiên về một chiếc ô tô giá rẻ chạy bằng động cơ xăng có đủ xi-lanh để quay trục. xung lực trong mỗi vòng quay của trục được chế tạo tốt và cung cấp với số lượng lớn." Nhận được nhiều đơn đặt hàng, Ford đã lắp đặt thiết bị sản xuất cải tiến và sau năm 1906 đã có thể giao hàng trăm chiếc xe mỗi ngày.
Được khuyến khích bởi sự thành công của Model N, Henry Ford đã quyết tâm chế tạo một "chiếc xe cho đại đa số" thậm chí còn tốt hơn. Model T bốn xi-lanh, 20 mã lực, được chào bán lần đầu tiên vào tháng 10 năm 1908, được bán với giá 825 USD. Hộp số hành tinh hai tốc độ giúp lái xe dễ dàng và các tính năng như đầu xi-lanh có thể tháo rời giúp dễ dàng sửa chữa. Khung gầm cao của nó được thiết kế để vượt qua những khúc cua trên đường nông thôn. Thép vanadi làm cho Model T trở thành một chiếc xe nhẹ hơn và cứng hơn, đồng thời các phương pháp đúc các bộ phận mới (đặc biệt là đúc khối động cơ) đã giúp giảm giá thành. Cam kết sản xuất số lượng lớn Model T, Ford đã đổi mới các kỹ thuật sản xuất hàng loạt hiện đại tại nhà máy Highland Park, Michigan mới của ông, mở cửa vào năm 1910 (mặc dù ông không giới thiệu dây chuyền lắp ráp chuyển động cho đến năm 1913- 1914). Model T runabout được bán với giá 575 đô la vào năm 1912, thấp hơn mức lương trung bình hàng năm ở Hoa Kỳ.
Vào thời điểm Model T ngừng sản xuất vào năm 1927, giá của nó đã giảm xuống còn 290 USD cho bản coupe, 15 triệu chiếc đã được bán ra và "ô tô cá nhân" đại chúng đã trở thành hiện thực.
Đáp án A.
 

Câu hỏi này có trong đề thi

Quảng cáo

Back
Top