Trang đã được tối ưu để hiển thị nhanh cho thiết bị di động. Để xem nội dung đầy đủ hơn, vui lòng click vào đây.

What is the main idea of the passage?

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34.
Satoru Iwata is not a household name, but he should be. Most people, however, would recognize his brain children, the Nintendo DS and the Wii. These two game systems completely changed the world of gaming. It's hard to imagine gaming without them, but amazingly, the DS and Wii almost didn't happen! It is only thanks to the innovative ideas of Iwata that we have these systems today.
Satoru Iwata was made the CEO of Nintendo in 2002. At that time, the video game market was suffering, and Nintendo was having trouble with its sales. Iwata thought that a change in strategy was due. Previously, the strategy in the game industry was to keep making the same kinds of games and consoles but just improve their power and complexity. However, Iwata didn't just want to attract dedicated gamers. He wanted to bring in new kinds of players to video gaming. How was he going to do that? He decided to change the very concept of video games.
Iwata wanted to make video games easier to pick up and more relevant to people's lives. Out of this idea came the Nintendo DS. People interacted more directly with the game by using a touch screen instead of just a set of buttons. Iwata took this idea to the extreme with the motion-based Wii. Now, just by using natural body movements, players can enjoy playing all sorts of games.
The kinds of games produced changed as well. Along with the regular role-playing game (RPG), action, and sport games, new kinds of "games" were designed. Some of new games, like Brain Age, improved thinking abilities. Others, like Wii Fit, improved fitness. This has brought in a new age of gaming. Everyone from grandparents to their grandchildren seems to be playing Nintendo products. With all that we have seen so far, we can only wonder what is next for Iwata. Surely it will be something groundbreaking.
What is the main idea of the passage?
A. Satoru Iwata is a man with amazing ideas.
B. Gaming is not just for dedicated gamers anymore.
C. Satoru Iwata is an important man for dedicated gamers
D. The gaming industry is making educational games now.
Đáp án A: Satoru Iwata is a man with amazing ideas.
Kỹ năng đọc hiểu: Tìm ý chính của bài đọc
Giải thích chi tiết:
Ý chính của bài đọc là gì?
A. Satoru Iwata là một người có nhiều ý tưởng tuyệt vời.
B. Việc chơi game không chỉ dành cho game thủ nữa.
C. Satoru Iwata là một người có ảnh hưởng lớn đối với các game thủ.
D. Ngành công nghiệp game đang tạo ra các trò chơi mang tính giáo dục.
Ta có thể thấy cái tên "Satoru Iwata" xuyên suốt bài đọc và việc ông này có nhiều ý tưởng đóng góp cho nền công nghiệp game xuất hiện trong các đoạn văn của bài:
• Đoạn 1: ...It is only thanks to the innovative ideasof Iwata that we have these systems today: Nhờ có những ý tưởng tân tiến của Iwata mà chúng ta mới có ngành công nghiệp game như ngày hôm nay.
• Đoạn 2: ... Iwata didn't just want to attract dedicated gamers. He wanted to bring in new kinds of players to video gaming: Iwata không những muốn thu hút các game thủ mà ông ấy còn muốn thu hút các đối tượng người chơi khác đến với thế giới game.
• Đoạn 3: Iwata took this idea to the extreme with the motion-based Wii: Với bàn điều khiển cảm ứng chuyển động Wii, Iwata đã khiến ý tưởng này bùng nổ thành hiện thực.
• Đoạn 4:...new kinds of "games" were designed... This has brought in a new age of gaming. ... Surely it will be something groundbreaking: ...những trò chơi kiểu mới được thiết kế ... Điều này đã đưa ngành công nghiệp game sang một kỷ niên mới. ... Chắn chắn sẽ là lý tưởng đột phá.
Đáp án A.
 

Câu hỏi này có trong đề thi