Trang đã được tối ưu để hiển thị nhanh cho thiết bị di động. Để xem nội dung đầy đủ hơn, vui lòng click vào đây.

What first motivated Iwata to change the strategy of...

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 30 to 34.
Satoru Iwata is not a household name, but he should be. Most people, however, would recognize his brain children, the Nintendo DS and the Wii. These two game systems completely changed the world of gaming. It's hard to imagine gaming without them, but amazingly, the DS and Wii almost didn't happen! It is only thanks to the innovative ideas of Iwata that we have these systems today.
Satoru Iwata was made the CEO of Nintendo in 2002. At that time, the video game market was suffering, and Nintendo was having trouble with its sales. Iwata thought that a change in strategy was due. Previously, the strategy in the game industry was to keep making the same kinds of games and consoles but just improve their power and complexity. However, Iwata didn't just want to attract dedicated gamers. He wanted to bring in new kinds of players to video gaming. How was he going to do that? He decided to change the very concept of video games.
Iwata wanted to make video games easier to pick up and more relevant to people's lives. Out of this idea came the Nintendo DS. People interacted more directly with the game by using a touch screen instead of just a set of buttons. Iwata took this idea to the extreme with the motion-based Wii. Now, just by using natural body movements, players can enjoy playing all sorts of games.
The kinds of games produced changed as well. Along with the regular role-playing game (RPG), action, and sport games, new kinds of "games" were designed. Some of new games, like Brain Age, improved thinking abilities. Others, like Wii Fit, improved fitness. This has brought in a new age of gaming. Everyone from grandparents to their grandchildren seems to be playing Nintendo products. With all that we have seen so far, we can only wonder what is next for Iwata. Surely it will be something groundbreaking.
What first motivated Iwata to change the strategy of Nintendo?
A. He wanted to make useful consoles.
B. He wanted to lower sales.
C. He wanted to attract more players.
D. He wanted a new concept for gaming.
Đáp án C: He wanted to attract more players.
Kỹ năng đọc hiểu: Tìm thông tin chi tiết trong bài đọc
Giải thích chi tiết:
Điều gì đã thúc đẩy Iwata thay đổi chiến lược của Nintendo đầu tiên?
A. Anh ấy muốn tạo ra những bảng điều khiển hữu dụng hơn.
B. Anh ấy muốn giảm doanh thu.
C. Anh ấy muốn thu hút nhiều người chơi hơn.
D. Anh ấy muốn tạo nên một khái niệm mới về game.
Cụm từ khóa trong câu hỏi giúp người đọc định vị câu trả lời là "change the strategy"
Cụm này có thể được tìm thấy nhanh ở phần đầu đoạn 2: "He wanted to bring in new kinds of players to video gaming."
Phương án D có xuất hiện trong bài (câu cuối đoạn 2). Tuy nhiên đây là cách thức để Iwata có thể đạt được mục tiêu trên, không phải động lực thúc đấy ông ấy vạch ra mục tiêu.
Phương án A được nhắc đến trong đoạn 3, về sự ra đời của hai thế hệ bảng điều khiển, đầu tiên là Nintendo DS với màn hình cảm ứng (thay cho các nút bấm của phiên bản cũ) và sau là bảng điều khiển cảm ứng chuyển động Wii. Tuy nhiên đây không phải là động lực đầu tiên thức đẩy Iwata thay đổi Nintendo.
Phương án B không đúng vì ngược với thông tin trong bài. Điều này được thể hiện ở đoan sau: "Satoru Iwata was made the CEO of Nintendo in 2002. At that time, the video game market was suffering, and Nintendo was having trouble with its sales. Iwata thought that a change in strategy was due" Tức là khi Iwata nhận chức CEO của Nintendo vào năm 2002, tình hình kinh doanh ở đây không được tốt lắm. Iwata, do đó, đã quyết định thay đổi chiến lược. Điều này đồng nghĩa với việc ông ấy muốn cải thiện doanh thu.
Đáp án C.
 

Câu hỏi này có trong đề thi