The Collectors

The word “violates” in paragraph 5 is closest in meaning...

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 35 to 42.
According to a mobiThinking.com report on global mobile statistics, as of February 2013, 96.2 percent of the world's population has a subscription to mobile cellular service. As an average, that means that almost everyone in the world has a mobile phone! Even for the region with the lowest use level in the study, the market saturation is just over 63 percent. In highly developed nations, the saturation is well over 100 percent, meaning that people have more than one mobile phone service.
Even though most of the world's population has mobile service, it doesn't mean that an organization can blast a call or message to everyone, though it might be technically possible. In addition to laws that prohibit this type of communication, phone conversations are still one-to-one (or one-to-few with conference calling) connections.
As well, text messages, even though they can technically be broadcast to millions, cannot legally be sent unless the mobile subscriber opts in to receive. So, in one sense, text message campaigns could be classified as mass media since they are a one-to-many communication. But due to the opt-in nature of these campaigns, the mass that they reach will be limited.
That being said, there is no doubt that mass media communications delivered via mobile devices, particularly through mobile apps and push notifications (alert messages that pop up on a mobile device screen), will become a primary delivery system of the future.
Similarly, email is often a one-to-many communication, particularly for communications such as email marketing and newsletters. Like text messaging and cell phone calls, a person must share an email address (opt-in) in order to receive messages. Broadcasting to the masses without permission violates the Federal Trade Commission's CAN-SPAM Act. As with mobile text messages, email can be a mass media communication but will be limited.
(Adapted from https://toughnickel.com/)
The word "violates" in paragraph 5 is closest in meaning to ______.
A. qualifies
B. complies
C. defies
D. denies
Dịch nghĩa câu hỏi: Từ "violates" trong đoạn 5 có nghĩa gần nhất với ______.
A. đủ điều kiện
B. tuân thủ
C. phá vỡ
D. từ chối
Giải thích: "violates" có nghĩa là "vi phạm", gần nghĩa với phương án C.
Dịch nghĩa toàn bài:
Theo báo cáo của mobiThinking.com về thống kê di động toàn cầu, tính đến tháng 2 năm 2013, 96,2% dân số thế giới có đăng ký dịch vụ di động. Trung bình, điều đó có nghĩa là hầu hết mọi người trên thế giới đều có điện thoại di động! Ngay cả đối với khu vực có mức độ sử dụng thấp nhất trong nghiên cứu, độ bão hòa thị trường chỉ là hơn 63%. Ở các quốc gia phát triển cao, độ bão hòa là hơn 100 phần trăm, có nghĩa là mọi người có nhiều hơn một dịch vụ điện thoại di động.
Mặc dù phần lớn dân số thế giới có dịch vụ di động, điều đó không có nghĩa là một tổ chức có thể thực hiện cuộc gọi hoặc tin nhắn cho mọi người, mặc dù điều đó có thể về mặt kỹ thuật. Ngoài các luật cấm loại giao tiếp này, các cuộc trò chuyện qua điện thoại vẫn là kết nối một-một (hoặc một-một vài với cuộc gọi hội nghị).
Đồng thời, tin nhắn văn bản, mặc dù về mặt kỹ thuật chúng có thể được phát tới hàng triệu người, không thể được gửi một cách hợp pháp trừ khi thuê bao di động chọn nhận. Vì vậy, theo một nghĩa nào đó, các chiến dịch tin nhắn văn bản có thể được phân loại là phương tiện truyền thông đại chúng vì chúng là một giao tiếp một-nhiều. Nhưng do tính chất chọn tham gia của các chiến dịch này, khối lượng mà chúng đạt được sẽ bị hạn chế.
Vậy nên, không còn nghi ngờ gì nữa, truyền thông đại chúng được truyền qua thiết bị di động, đặc biệt là qua ứng dụng di động và thông báo đẩy (tin nhắn cảnh báo bật lên trên màn hình thiết bị di động), sẽ trở thành một hệ thống phân phối chính trong tương lai.
Tương tự, email thường là một giao tiếp một-nhiều, đặc biệt là đối với các giao tiếp như tiếp thị qua email và bản tin. Giống như nhắn tin văn bản và các cuộc gọi điện thoại di động, một người phải chia sẻ địa chỉ email (chọn tham gia) để nhận tin nhắn. Phát sóng tới công chúng mà không được phép là vi phạm Đạo luật CAN-SPAM của Ủy ban Thương mại Liên bang. Cũng như tin nhắn văn bản trên điện thoại di động, email có thể là một phương tiện truyền thông đại chúng nhưng sẽ bị hạn chế.
Đáp án C.
 

Quảng cáo

Back
Top