Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 25 to 29.
SPONSORING GREAT ATHLETIC EVENTS
In the 1998 World Cup, sports fans around the world (25) ___________ various battles between fierce
football rivals but also between the companies that sponsored them.
Nike sponsored Brazil. Adidas sponsored France. While the teams (26) ___________for the biggest prize in football, the two companies tried to win the biggest battle, the battle of the brands as 500 million people from 195 countries turn in to watch the greatest footballers in the world. Afterwards, the sportswear companies' hope was for people to go out and buy some new kits. Adidas paid $20 million for the privilege of being an official sponsor of the 1998 World Cup and so one might have assumed it would have had the greatest presence at the (27) ___________
Sometimes, however, sponsoring doesn't (28___________the company much good. Other times, the sponsors' advertising campaigns are very original. Nike has claimed that if sponsors really want to support athletes, they can't turn up only for the photo opportunities and the media events and smile and (29) ___________for the cameras. They have to accept the whole package with its spitting, swearing, sweating and blistering-breaking. They just have to get used to it.
The word or phrase which best fits the gap (29) is...
A. pose
B. stand
C. model
D. look
SPONSORING GREAT ATHLETIC EVENTS
In the 1998 World Cup, sports fans around the world (25) ___________ various battles between fierce
football rivals but also between the companies that sponsored them.
Nike sponsored Brazil. Adidas sponsored France. While the teams (26) ___________for the biggest prize in football, the two companies tried to win the biggest battle, the battle of the brands as 500 million people from 195 countries turn in to watch the greatest footballers in the world. Afterwards, the sportswear companies' hope was for people to go out and buy some new kits. Adidas paid $20 million for the privilege of being an official sponsor of the 1998 World Cup and so one might have assumed it would have had the greatest presence at the (27) ___________
Sometimes, however, sponsoring doesn't (28___________the company much good. Other times, the sponsors' advertising campaigns are very original. Nike has claimed that if sponsors really want to support athletes, they can't turn up only for the photo opportunities and the media events and smile and (29) ___________for the cameras. They have to accept the whole package with its spitting, swearing, sweating and blistering-breaking. They just have to get used to it.
The word or phrase which best fits the gap (29) is...
A. pose
B. stand
C. model
D. look
Giải thích: (to) pose for the camera: tạo dáng chụp ảnh
Bài dịch
TÀI TRỢ CHO NHỮNG SỰ KIỆN THỂ THAO LỚN
Trong World Cup 1998, fan hâm mộ thể thao toàn thế giới đã chứng kiến những cuộc chiến giữa những đội bóng và cả giữa những công ty tài trợ cho họ.
Nike tài trợ cho Brazil. Adidas tài trợ cho Pháp. Trong khi các đội tranh đấu cho giải thưởng bóng đá lớn nhất, hai công ty lại cố gắng thắng trận chiến lớn nhất, trận chiến của thương hiệu khi 500 triệu người từ 195 quốc gia theo dõi những cầu thủ vĩ đại nhất trên thế giới. Sau đó, những công ty trang phục thể thao hy vọng người xem sẽ ra ngoài mua thêm dụng cụ. Adidas đã chi 20 triệu đô để trở thành nhà tài trợ chính thức của World Cup 1998, vì vậy mọi người có thể cho rằng nó sẽ có mặt nhiều nhất trong cả giải đấu.
Tuy nhiên, đôi khi sự tài trợ không thực sự tốt cho công ty. Những lúc khác, chiến dịch quảng cáo của các công ty rất bình thường. Nike khẳng định rằng nếu các nhà tài trợ muốn hỗ trợ cho các vận động viên, họ không thể chỉ xuất hiện ở những sự kiện truyền thông, cười và tạo dáng chụp ảnh. Họ phải chấp nhận tất với cả sự khinh bỉ, nguyền rủa, sự đổ mồ hôi và đổ vỡ. Họ chỉ có thể làm quen với nó.
Bài dịch
TÀI TRỢ CHO NHỮNG SỰ KIỆN THỂ THAO LỚN
Trong World Cup 1998, fan hâm mộ thể thao toàn thế giới đã chứng kiến những cuộc chiến giữa những đội bóng và cả giữa những công ty tài trợ cho họ.
Nike tài trợ cho Brazil. Adidas tài trợ cho Pháp. Trong khi các đội tranh đấu cho giải thưởng bóng đá lớn nhất, hai công ty lại cố gắng thắng trận chiến lớn nhất, trận chiến của thương hiệu khi 500 triệu người từ 195 quốc gia theo dõi những cầu thủ vĩ đại nhất trên thế giới. Sau đó, những công ty trang phục thể thao hy vọng người xem sẽ ra ngoài mua thêm dụng cụ. Adidas đã chi 20 triệu đô để trở thành nhà tài trợ chính thức của World Cup 1998, vì vậy mọi người có thể cho rằng nó sẽ có mặt nhiều nhất trong cả giải đấu.
Tuy nhiên, đôi khi sự tài trợ không thực sự tốt cho công ty. Những lúc khác, chiến dịch quảng cáo của các công ty rất bình thường. Nike khẳng định rằng nếu các nhà tài trợ muốn hỗ trợ cho các vận động viên, họ không thể chỉ xuất hiện ở những sự kiện truyền thông, cười và tạo dáng chụp ảnh. Họ phải chấp nhận tất với cả sự khinh bỉ, nguyền rủa, sự đổ mồ hôi và đổ vỡ. Họ chỉ có thể làm quen với nó.
Đáp án A.