The Collectors

In some sense, the way we manage our social connections...

Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct word or phrase that best fits each the numbered blanks.
In some sense, the way we manage our social connections on Facebook is no different from how we build relationships offline. The need for (29) ______ is one of the most basic motivations underlying social behavior. We use Facebook to maintain a positive social identity and satisfy needs for acceptance and social affiliation.
One study, conducted by researchers in New Zealand, looked into how people weaved Facebook into their daily lives. They were primarily interested in the social dimensions of Facebook, (30) ______ they divided into two categories: direct and indirect actions.
Direct actions include messaging, chat, wall posts, comments, photo tagging, and "likes." Indirect actions are those where an individual looks at a friend's profile or reads that person's status updates. Mos Facebook users initiate a combination of direct and indirect actions when they use the website. Some do this quite (31) ______ with nearly a third of users (31%) posting daily status updates.
The social benefits of using Facebook to communicate with friends and build relationships are mixed Researchers at Carnegie Mellon University and Facebook analyzed the server logs of more than a thousand Facebook users over a period of two months, and conducted a survey to ask users about how close they feel to their friends, and the frequency with which they make new social connections. They found that Facebook users who engaged (32) ______ greater direct actions (messaging, commenting) reported greater bridging (making new friends), social bonding, and self-esteem. (33) ______, users who had a record of more indirect actions and passive consumption (refreshing the news feed, reading friends' status updates and Viewing their profiles) reported more frequent feelings of loneliness and lower self-esteem.
(Adapted from http://www.psychologytoday. com)
The word or phrase which best fits the gap (29) is...
A. link
B. connect
C. Association
D. connectedness
DỊCH BÀI:
In some sense, the way we manage our social connections on Facebook is no different from how we build relationships offline. The need for connectedness is one of the most basic motivations underlying social behavior. We use Facebook to maintain a positive social identity and satisfy needs for acceptance and social affiliation.
One study, conducted by researchers in New Zealand, looked into how people weaved Facebook into their daily lives. They were primarily interested in the social dimensions of Facebook, which they divided into two categories: direct and indirect actions.
Direct actions include messaging, chat, wall posts, comments, photo tagging, and "likes." Indirect actions are those where an individual looks at a friend's profile or reads that person's status updates. Most Facebook users initiate a combination of direct and indirect actions when they use the website. Some do this quite frequently, with nearly a third of users (31%) posting daily status updates.

The social benefits of using Facebook to communicate with friends and build relationships are mixed. Researchers at Carnegie Mellon University and Facebook analyzed the server logs of more than a thousand Facebook users over a period of two months, and conducted a survey to ask users about how close they feel to their friends, and the frequency with which they make new social connections. They found that Facebook users who engaged in greater direct actions (messaging, commenting) reported greater bridging (making new friends), social bonding, and self-esteem. In contrast, users who had a record of more indirect actions and passive consumption (refreshing the news feed, reading friends' status updates and Viewing their profiles) reported more frequent feelings of loneliness and lower self-esteem.

Ở khía cạnh nào đó thì cách chúng ta quản lý các liên kết xã hội trên Facebook chẳng khác gì với cách chung ta xây dựng các mối quan hệ trực tiếp. Nhu cầu được kết nối là một trong những động lực cơ bản nhất của hành vi xã hội. Chúng ta dùng Facebook để duy trì bản sắc tích cực của xã hội và thỏa mãn nhu cầu chấp nhận và liên kết xã hội.
Một nghiên cứu được tiến hành bởi các nhà nghiên cứu ở New Zealand đã tìm hiểu cách mọi người đưa Facebook vào cuộc sống thường nhật của mình. Họ chủ yếu quan tâm đến các khía cạnh xã hội của Facebook, cái mà họ phân chia thành hai loại: hành động trực tiếp và gián tiếp.
Các hành động trực tiếp bao gồm nhắn tin, tán gẫu, đăng bài lên tường nhà, bình luận, gắn thẻ ảnh, và bấm thích. Các hành động gián tiếp là những hành động mà cá nhân nhìn vào hồ sơ cá nhân của một người bạn hoặc đọc cập nhật trạng thái của người đó. Hầu hết người dùng Facebook bắt đầu kết hợp các hành động trực tiếp và gián tiếp khi họ sử dụng trang web này. Một số người làm việc này khá thường xuyên, gần 1/3 người dùng (31%) đăng các cập nhật trạng thái hàng ngày.
Lợi ích xã hội của việc sử dụng Facebook để giao tiếp với bạn bè và xây dựng các mối quan hệ thì có hai mặt. Các nhà nghiên cứu tại đại học Carnegie Mellon và Facebook đã phân tích nhật ký máy chủ của hơn 1000 người dùng Facebook trong hai tháng, và tiến hành khảo sát để hỏi người dùng về mức độ thân thiết với bạn bè, và mức độ thường xuyên mà họ có các kết nối xã hội mới. Họ nhận ra rằng những người dùng Facebook có tham gia vào các hành động trực tiếp nhiều hơn (nhắn tin, bình luận) thì có nhiều khả năng bắc cầu nối hơn (kết bạn mới), liên kết xã hội lớn hơn, và tự trọng cao hơn. Trái lại, những người dùng sử dụng nhiều hành động gián tiếp và tiêu dùng thụ động hơn (làm mới bản tin, đọc cập nhật trạng thái của bạn bè và xem hồ sơ cá nhân của họ) thường cảm thấy cô đơn và có tự trọng thấp hơn.
Giải thích:
A. link (n): liên kết
B. connect (v): kết nối
C. association (n): sự liên hệ
D. connectedness (n): sự kết nối
Ta cần một danh từ đứng sau giới từ 'for'.
Tạm dịch: The need for connectedness is one of the most basic motivations underlying social behavior. (Nhu cầu được kết nối là một trong những động lực cơ bản nhất của hành vi xã hội.)
Đáp án D.
 

Quảng cáo

Back
Top