Câu hỏi: Read the following passage and mark the letter A, B, C or D to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 25 to 29.
In an experiment in Canada, ten-year-old children were put in classes of four sizes: 16, 23, 30 and 37 children in (25) ___________class. Their teachers said that the smaller classes would result in more individual attention and better marks. However, when the children were (26) ___________, those in the smaller classes didn't get higher marks than the others, except in mathematics. Moreover, children in the larger classes said they liked school (27) ___________as much.
Perhaps the most surprising result was the difference between what teachers expected and the actual results obtained. More than 90% of the teachers expected the smaller classes to (28) ___________well.
After teaching these smaller classes, over 80% of the teachers thought the pupils had done better. However, according to the researchers, nothing of the (29) ___________happened. Class size seemed to make a difference only to the teachers' own attitudes - and not to the results they obtained.
(Source: "Longman Tests in Contexts" by J.B. Heaton)
The word or phrase which best fits the gap (29) is...
A. sort
B. type
C. variety
D. form
In an experiment in Canada, ten-year-old children were put in classes of four sizes: 16, 23, 30 and 37 children in (25) ___________class. Their teachers said that the smaller classes would result in more individual attention and better marks. However, when the children were (26) ___________, those in the smaller classes didn't get higher marks than the others, except in mathematics. Moreover, children in the larger classes said they liked school (27) ___________as much.
Perhaps the most surprising result was the difference between what teachers expected and the actual results obtained. More than 90% of the teachers expected the smaller classes to (28) ___________well.
After teaching these smaller classes, over 80% of the teachers thought the pupils had done better. However, according to the researchers, nothing of the (29) ___________happened. Class size seemed to make a difference only to the teachers' own attitudes - and not to the results they obtained.
(Source: "Longman Tests in Contexts" by J.B. Heaton)
The word or phrase which best fits the gap (29) is...
A. sort
B. type
C. variety
D. form
Giải thích: Nothing of the kind/sort dùng để nhấn mạnh rằng hoàn cảnh xảy ra khác hoàn toàn với những gì đã nói.
Bài dịch.
Trong một thí nghiệm tại Canada, những đứa trẻ 10 tuổi được xếp vào bốn loại lớp: 16, 23, 30 và 37 học sinh mỗi lớp. Giáo viên của chúng nói rằng các lớp học ít hơn sẽ dẫn đến việc học sinh chú ý nghe hơn và điểm sẽ cao hơn. Tuy nhiên, khi bọn trẻ được làm bài kiểm tra, những đứa trẻ ở các lớp có số lượng ít lại có số điểm không cao hơn lớp còn lại, trừ môn toán. Thêm vào đó, học sinh ở những lớp có số lượng lớn hơn nói rằng chúng rất thích đến trường.
Có lẽ kết quả đáng ngạc nhiên nhất là sự khác biệt giữa những gì mà giáo viên mong đợi và thực tế thu được. Hơn 90% giáo viên mong đợi những lớp ít hơn sẽ làm tốt hơn.
Sau khi dạy các lớp nhỏ, hơn 80% giáo viên nghĩ rằng học sinh đã làm tốt hơn. Tuy nhiên, theo kết quả nghiên cứu, không có gì giống như mong đợi cả. Quy mô lớn nhỏ của các lớp học dường như chỉ để tạo nên sự khác biệt trong cách nhìn nhận của mỗi giáo viên – chứ không phải trong kết quả mà họ thu được.
Bài dịch.
Trong một thí nghiệm tại Canada, những đứa trẻ 10 tuổi được xếp vào bốn loại lớp: 16, 23, 30 và 37 học sinh mỗi lớp. Giáo viên của chúng nói rằng các lớp học ít hơn sẽ dẫn đến việc học sinh chú ý nghe hơn và điểm sẽ cao hơn. Tuy nhiên, khi bọn trẻ được làm bài kiểm tra, những đứa trẻ ở các lớp có số lượng ít lại có số điểm không cao hơn lớp còn lại, trừ môn toán. Thêm vào đó, học sinh ở những lớp có số lượng lớn hơn nói rằng chúng rất thích đến trường.
Có lẽ kết quả đáng ngạc nhiên nhất là sự khác biệt giữa những gì mà giáo viên mong đợi và thực tế thu được. Hơn 90% giáo viên mong đợi những lớp ít hơn sẽ làm tốt hơn.
Sau khi dạy các lớp nhỏ, hơn 80% giáo viên nghĩ rằng học sinh đã làm tốt hơn. Tuy nhiên, theo kết quả nghiên cứu, không có gì giống như mong đợi cả. Quy mô lớn nhỏ của các lớp học dường như chỉ để tạo nên sự khác biệt trong cách nhìn nhận của mỗi giáo viên – chứ không phải trong kết quả mà họ thu được.
Đáp án A.